Batu Burok yang Baru...

Aku anak jati Kampung Ladang...dan aku bangga jadi orang Terengganu..
dulu..waktu kecil..hampir setiap petang, kami (aku dan geng-geng sepermainan) akan ke pantai untuk segala macam aktiviti..main "to (lebih kurang macam bunyi tol cuma huruf L tu tak bunyi) jail", "to duduk" dan macam-macam lagi permainan yang kami reka...ah! indahnya saat itu...
Kampung Ladang aku ni Ladang Mengabang...Ladang ni banyak jenis kampung...Kampung Ladang Titian (kampung suami aku), Kampung Ladang Sekolah (terkenal dengan pembuatan tembaga), Kampung Ladang Cicar..dan macam-macam Kampung Ladang lagi...
Keistimewaan kampung aku ni...betul-betul dipesisir pantai yang putih bersih dan indah permai..bermakna..kampung aku bersebelahan dengan Pantai batu Burok..
Nama saja burok..tapi sebenarnya amat indah..kalau dulu aku ke sana bersama geng-geng untuk bermain pasir dan juga mengutip kulit-kulit siput bertaburan sepanjang pantai..kini aku ke sana bersama keluarga tersayang juga untuk bermain..cuma yang lainnya..anak-anak aku yang lebih aktif.

 

 Jangan tak percaya..berbuka puasa disitu pun pernah kami buat..memang enjoy berbuka dengan tiupan bayu laut yang sangat menyegarkan.
Dan sekarang pun..ada saja masa terluang...kami akan berkelah sambil makan nasi bungkus..nyumm...nyummm...kenyang, seronok dan menyegarkan...


Singgahlah disini...tak rugi...pantai kami...putih bersih dan sangat indah...


myTerengganu...tanahmu...tanah bertuah...sungguh..


Berdekatan tempat menarik dan kemudahan:
 Primula Parkroyal, Sumai Suite Hotel, Batu Burok Beach Resort, A&W Fast Food Restaurant
Deretan kedai pelbagai jenis makanan, Masjid Ladang

0 comments:

Post a Comment

Kawan Kawan