Bulatan Ladang

Tempat yang meninggalkan seribu satu nostalgia pada diri saya,Ladang. Betul-betul dipinggir bandaraya Kuala Terengganu..dan mungkin dalam masa 4, 5 tahun lagi..akan betul-betul berada di tengah bandaraya.. =) ..pembangunan..
Disinilah saya dibesarkan..belajar tulis baca..jadi orang berguna..alhamdulillah..
Kampung Ladang sangat unik..sungguh..disini ada nasi dagang..ada juga tembaga..berada dipesisir pantai Terengganu yang terkenal dengan keindahannya..
Oh...banyak pula celoteh saya pasal kampung halaman..tempat bermain, ketawa menangis bersama saing-saing...emo pulak ya..he he he..
Sebenarnya saya nak bercerita pasal Bulatan Ladang..yang suatu ketika dulu dikenali sebagai Bulatan Penyu..ya, ada seekor penyu gergasi ditengah-tengah bulatan berkenaan..
Ruginya rasa bila diimbau kembali..kenapalah tak terniat untuk mengambil gambar bulatan itu dulu...dan dengan penuh pengharapan..saya pun google "bulatan penyu"...dan hampir melompat kesukaan bila saya berjumpa dengan gambar ini
kredit untuk : http://khaiypsi.blogspot.com
inilah wajah asal bulatan ladang suatu ketika dulu

dan inilah wajahnya sekarang
tak kurang hebat dan sangat menarik...menjadi pujaan ramai bila bulatan ini tidak pernah gagal memikat sesiapa saja yang memandangya..


memang cantik dan hebat..
itulah BULATAN BATU BERSURAT

myTerengganu...tanahmu...tanah bertuah...sungguh..


Berdekatan tempat menarik dan kemudahan:
Pantai Batu Burok, Primula Parkroyal, Sumai Suite Hotel,
Masjid Ladang

2 comments:

Anonymous at: August 9, 2011 at 10:36 PM said...

Salam.

Dah 2 tahun berturut-turut saya ke Trengganu sebab ada conference. Tercari-cari kat mana saya lihat bulatan penyu masa kecik-kecik dulu..masa tu rantau abang pun best....Anak-anak saya suka makan kat batu rakit...

Anonymous at: October 5, 2011 at 8:45 AM said...

penyu dah jadi batu bersurat...dah lama dah..

Post a Comment

Kawan Kawan