Kolam Air Panas La

Terletak 140km utara Kuala Terengganu, La Hot Spring mengalirkan air yang mengandungi belerang yang dikatakan memiliki sifat penyembuhan. Suhu airnya antara 45-49 darjah celcius dan ada ketikanya boleh mencecah sehingga hampir 100 darjah celcius. Sejak berita mengenai khasiat air mata air ini tersebar, ramai pengunjung yang menderita penyakit kulit telah datang dan berendam didalam air hangat ini.

Selain itu, keistimewaan Kampung La ialah ia terletak di kaki Gunung Tebu. La Hot Springs adalah pintu gerbang ke Gunung Tebu Forest Reserve yang popular dengan pengembara-pengembara yang datang untuk mencari pelbagai flora dan fauna tropika atau untuk menjelajahi terowong batu, sungai dan sungai.

 
Kolam seperti spa juga dibina bagi memudahkan orang ramai menikmati kehangatan air hangat ini secara persendirian. Kolam untuk wanita dan lelaki diasingkan untuk keselesaan.


La Hot Spring juga menyediakan banyak kemudahan untuk orang ramai seperti rumah rehat, musalla, tandas awam, restoran dan lain-lain lagi.
 myTerengganu...tanahmu...tanah bertuah...sungguh..

1 comments:

1malaysia at: July 5, 2010 at 4:09 AM said...

kolam air panas....
leh masak telor ayam kot

Post a Comment

Kawan Kawan